• ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۵ تير
  • اِلأِثنين ٣ ذو القعده ١٤٣٩
  • Monday, July 16, 2018
زمان انتشار: ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد ساعت 17:18 | تاریخ بروزرسانی : ۱۳۹۴/۳/۶ ساعت 13:32 | تعداد بازدید: 1483 | کد مطلب: 15854

دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی

دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی

ارائه خدمات درمانی از جمله حمایتهایی است که به لحاظ ارتباط با سلامت بیمه شدگان و خانواده آنان و استمرار آن در طول مدت بیمه بودن هر فرد، از اهمیت بسیاری هم برای بیمه شدگان و هم برای سازمان تأمین اجتماعی برخوردار است. با تصویب قانون الزام، سازمان تأمین اجتماعی از سال ۱۳۶۹ عهده دار ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان به صورت مستقیم گردید و در عین حال مجاز شد خدمات درمانی را یا خود تأمین و به بیمه شدگان ارائه نماید و یا از بخش های دولتی و خصوصی تأمین کند.

درمان غیرمستقیم شیوه ای است که در آن بیمه شده تأمین اجتماعی از خدمات درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی در بخش دولتی و خصوصی استفاده میکند. اگر بیمه شده به مراکز درمانی طرف قرارداد تأمین اجتماعی مراجعه کند، تنها فرانشیز هزینه های درمانی را می پردازد. اما در مراجعه به مراکز غیرطرف قرارداد، باید کل هزینه های درمانی را خود پرداخت کند و دفاتر اسناد پزشکی تأمین اجتماعی، طبق تعرفه های مصوب هیأت وزیران درخصوص خدمات پزشکی، بخشی از هزینه های درمانی چنین بیمه شده ای را به او بازپرداخت می کنند.

با توجه به ماده واحده قانون الزام سازمان تامین اجتماعی و اجرای بندهای الف و ب ماده 3 قانون تامین اجتماعی،سازمان مکلف گردید که برای عقد قرارداد خرید خدمت با پزشکان و مؤسسات تشخیصی و درمانی بخش دولتی و خصوصی و همچنین بررسی مدارک و اسناد پزشکی مشمولین تامین اجتماعی ، دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی را در تهران و سایر استانها و شهرستانهایی که نیاز باشد ایجاد نماید که به همین منظور دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی ایجاد گردیدند و متعاقب آن اداره کل درمان غیرمستقیم به منظور نظارت بر عملکرد دفاتر اسناد پزشکی و انجام وظایف ستادی در حوزه معاونت درمان تشکیل گردید.
یکی دیگر از وظایف مهم سازمان نظارت برنحوه عملکرد ارائه خدمات درمانی توسط مراکز طرف قرارداد بر اساس بازرسیهای محسوس و نامحسوس و همچنین بررسی و رسیدگی به شکایات واصله بیمه شدگان از مراکز طرف قراداد می باشد .
ارتباط مستمر با دانشگاه علوم پزشکی و واحدهای تابعه آن و انجمن نظام پزشکی و انجمن داروسازان استان در جهت ارائه خدمات مطلوب به مردم عزیز استان از وظایف مهم دیگر سازمان می باشد.

اهم وظایف و فعالیتهای دفاتر اسناد پزشکی با توجه به ضوابط و قوانین سازمان به شرح ذیل می باشد:


1. عقد قرارداد با موسسات تشخیصی و درمانی متقاضی که خدمات آنها مورد نیاز بیمه شدگان سازمان بوده است.
2. رسیدگی علمی به صورتحسابها و اسناد مراکز درمانی طرف قرارداد.
3. پرداخت صحیح و به موقع هزینه های خدمات مورد تعهدی که موسسات درمانی طرف قرارداد به بیمه شدگان ارائه نموده اند. نظارت بر نحوه عملکرد موسسات و مراکز طرف قرارداد طبق ضوابط و مقررات قرارداد فی ما بین.
4. پرداخت هزینه خدمات تشخیصی و درمانی از طریق واحد خسارت متفرقه به بیمه شدگانی که به مراکز غیر طرف قرارداد مراجعه نموده اند.
5. پاسخگویی
6. اطلاع رسانی
 

آدرس :بوشهر -خیابان امام خمینی (ره)-حد فاصل چهارراه دادگستری و میدان معلم -ساختمان تامین اجتماعی -دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی

تلفن تماس : 33341761-077     مرکز تلفن :19-33341715-077

نسخه چاپی نسخه XML فایل خبر ارسال به دوستان
کلید واژه
 
سروش سراسری - سایت اصلی آپارات سراسری - سایت اصلی
زمان انتشار: ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد ساعت 17:18 | تعداد بازدید: 1483 | کد مطلب: 15854
ارسال نظر
نام:
captcha
کد امنیتی:
پست الکترونیک:
نظر: 100

مشاهده دیدگاه بینندگان



چند رسانه ای
عکس
فیلم
طرح و پوستر
کاریکاتور
صوت
 
  • عکاس حسن فرامرزی
  • گزارش تصویری /کلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی جم با حضور قائم مقام وزیر رفاه
  • گزارش تصویری /بازدید دکتر حاتمی مدیر کل پشتیبانی از بیمارستان مهر
  • گزارش تصویری /بازدید دکتر حاتمی مدیر کل پشتیبانی از بیمارستان سلمان فارسی
  • گزارش تصویری /سمینارسراسری مهندسی تجهیزات پزشکی
  • گزارش تصویری /برپایی پایگاه سلامت بیمارستان مهر در مسیر همایش پیاده روی ولایت

آرشیو

آرشیو

آرشیو

آرشیو

آرشیو

هفته تامین اجتماعی 19 الی 25 تیر ماه را به بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان محترم این سازمان تبریک عرض می نماییم.
Page Generated in 2/0652 sec